Η δημιουργία του λογότυπου είχε ανατεθεί από τη νεοσύστατη Ερευνητική Μονάδα για Μεσαιωνικές Τέχνες και Τελετουργίες (ΕΜοΜεΤ) του Πανεπιστημίου Κύπρου. Αυτό που είχε ζητηθεί ήταν ένα δημιουργικό και τολμηρό λογότυπο που να αντικατοπτρίζει ένα καινοτόμο και δυναμικό ερευνητικό κέντρο, το οποίο διακονεί τις μεσαιωνικές τέχνες και τελετουργίες μέσα από πρωτοποριακή έρευνα διεθνούς βεληνεκούς. Εμπνευσμένο από τα διάσημα βυζαντινά ψηφιδωτά στη Ραβέννα της Ιταλίας που αποτελούν έργα παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco – για την ακρίβεια από μια λεπτομέρεια ενός μωσαϊκού στη Βασιλική του Αγίου Βιταλίου που απεικονίζει την αυτοκράτειρα Θεοδώρα – το λογότυπο μεταφέρει στον 21ο αιώνα την περιβόητηβυζαντινή αυτοκράτειρα του 6ου αιώνα. Το πρόσωπό της είναι θεατρικό, σηματοδοτώντας την παραστατικότητα μεσαιωνικών, αλλά και σύγχρονων τεχνών και τελετουργιών. Τα θεαματικά κοσμήματα του στέμματός της διατηρούν την αυθεντική τους λαμπρότητα, μόνο που τώρα είναι σχεδιασμένα σε πιο καθαρές γραμμές. Οι παραγγελιοδότες ήθελαν να τονίσουν το γεγονός ότι ο μεσαίωνας είναι κάτι που ανακαλύπτουμε ακόμα, μια περίοδος που η έρευνά της δεν μπορεί να ολοκληρωθεί, γι’ αυτό και βλέπουμε μόνο το μισό κεφάλι της.
Γραφίστρια: Νάσια Δημητρίου